ԲացՄուգ
Դասախոսություն 8. ՍԵԱՆՍՆԵՐԻ ՀԱՃԱԽԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ
Վերլուծական շրջանակի կարևոր մասերից մեկն է սեանսների հաճախականությունը: Հաճախականության գործոնն ունի կազմակերպչական և հոգեբանական իմաստ:
1. Հաճախականության ստույգ պահպանումը նպաստում է և՛ թերապևտի, և՛ այցելուի արդյունավետ աշխատանքին: Չէ՞ որ երկու կողմերն էլ, բացի վերլուծական աշխատանքից, ունեն մի շարք այլ պարտավորություններ, պատասխանատվություններ և հոգսեր:
Իսկ աշխատանքի պարբերական բնույթը նպաստում է նրան, որ կողմերը հնարավորինս կենտրոնանան վերլուծական աշխատանքի վրա: Ինֆորմացիոն ծանրաբեռնվածության պայմաններում հաճախականության պահպանումը, սեանսների կանոնավոր անցկացումը նպաստում են հոգեվերլուծական աշխատանքում ստացած գիտելիքների, փորձի և ունակությունների ամրապնդմանն, ինչպես նաև այցելուի պատասխանատվության զգացման զարգացմանը:
Միևնույն ժամանակ՝ և՛ այցելուի, և՛ թերապևտի մոտ առաջանում են պայմանական ռեֆլեքսներ, որոնք անհամեմատ հեշտացնում են հոգեվերլուծական աշխատանքը:
2. Հաճախականության գործոնն ունի ախտորոշիչ նշանակություն:
3. Հաճախականության գործոնը տալիս է աշխատանքի ինտենսիվությունը կարգավորելու հնարավորություն:
4. Հաճախականության գործոնն ունի նաև ֆինանսական կարևոր նշանակություն: Հաճախակի սեանսներն ավելի շատ ֆինանսներ են պահանջում ներկա ժամանակահատվածում, սակայն, մյուս կողմից, կրճատվում է թերապիայի ընդհանուր տևողությունը: Հարկավոր է այցելուին օգնել ընտրել իր համար այնպիսի հաճախականություն, որը հարմար կլինի թե՛ ֆինանսական, թե՛ վերլուծական առումներով:
Արդյունավետ նվազագույն հաճախականությունը շաբաթը մեկ անգամն է: Առավելագույնը՝ շաբաթը երեքից չորս անգամը: Զիգմունդ Ֆրեյդն աշխատում էր շաբաթը վեց օր՝ մեկ օր ընդմիջումով:
Եվ՛ հաճախականության, և՛ գումարի չափի հարցերում գործում է մի օրենք․ ավելացնել կարելի է, պակասեցնել՝ ոչ:
Աշխատանքը պետք է շարունակվի նախապես որոշված հաճախականությունից ոչ պակաս: Դա նույնպես նպաստում է այցելուի պատասխանատվության զարգացմանը:
Երբեմն որոշ այցելուներ ցանկանում են լրացուցիչ հանդիպում: Եթե այդ երևույթը կրկնվում է հաճախ, կարելի է նրանց առաջարկել շաբաթը մեկ անգամով ավելացնել պլանային հաճախումները:
Այս միջոցը կարելի է օգտագործել նաև այն դեպքերում, երբ այցելուն դժվարանում է կողմնորոշվել մեկ կամ երկու (երեք, չորս) այցելությունների միջև: Նա կարող է վերցնել մի քանի լրացուցիչ հանդիպում և դրանով ճշտել, թե իր համար որ հաճախականությունն է առավել արդյունավետ:
Երբ այցելուն ցանկանում է պակասեցնել սեանսների հաճախականությունը (օրենքներն իմանալով հանդերձ),հարկավոր է նրա այդ ցանկությունը դիտել իբրև ախտանիշ և անպայման միասին վերլուծել:
Տարբեր վերլուծական դպրոցներ ունեն տարբեր մոտեցումներ սեանսների հաճախականության վերաբերյալ: Դրա հետ մեկտեղ՝ գրեթե բոլորը համաձայն են, որ երկու շաբաթը մեկ անգամ հաճախականությունն արդյունավետ չէ:
Երկու շաբաթվա ընթացքում նախորդ սեանսի նյութերը գրեթե մոռացվում են, և դրանք հաջորդ սեանսին կրկնելու կարիք է առաջանում, ինչը խլում է սեանսի ժամանակից և պակասեցնում է աշխատանքի արդյունավետությունը:
Բացի այդ, երկու շաբաթում այցելուի կյանքում կարող են տեղի ունենալ բազմաթիվ, անձնական տեսակետից կարևոր նշանակության իրադարձություններ, որոնք հրատապ վերլուծություն են պահանջում: Դրանք ժամանակին չվերլուծելը կարող է սրել այցելուի, առանց այն էլ, ոչ բարվոք հոգեվիճակը:
Չնայած դրան՝ որոշ վերլուծական դպրոցներ երբեմն կիրառում են հանդիպումների՝ երկու շաբաթը մեկ անգամ հաճախականությունը: Սակայն դա հիմնականում վերաբերում է այսպես կոչված սուպերվիզիաներին (մասնագիտական վերահսկում):
Աֆորիզմներ
Շտապիր դանդաղ:
Մի՛ շտապիր, թե չէ կհասնես:
Ուշ լինի, նուշ լինի:
Շտապողի կինը տղա չի բերում:
Շտապես, մարդկանց կզվարճացնես:
Շտապողականությունը լավ է ոջիլ որսալիս:
Ժամանակը ոսկի է (փող է):
Լավ է ուշ, քան երբեք:
Հոգեվերլուծական տեխնիկաները հոգեթերապիայում
Արա Չալիկյան
Խմբագրեց Նորա Վանյանը
ՀՈԳԵՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՄԵԹՈԴՆԵՐՆ ՈՒ ՏԵԽՆԻԿԱՆԵՐԸ ՀՈԳԵԹԵՐԱՊԻԱՅՈՒՄ >Դասախոսություն 8. ՍԵԱՆՍՆԵՐԻ ՀԱՃԱԽԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ
Դասընթացի բովանդակություն
ՀՈԳԵՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՄԵԹՈԴՆԵՐՆ ՈՒ ՏԵԽՆԻԿԱՆԵՐԸ ՀՈԳԵԹԵՐԱՊԻԱՅՈՒՄ
Դասախոսություն 1. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ Անվճար
Թեստ 1.
Դասախոսություն 2. ՀՈԳԵՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՇՐՋԱՆԱԿ, ԿԱՄ «ԿԱԴՐ» Անվճար
Թեստ 2.
Դասախոսություն 3. ԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՁԱՅՆՈՒԹՅՈՒՆ, ԿԱՄ «ԱԼՅԱՆՍ» Անվճար
Թեստ 3
Դասախոսություն 4. ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ԴԻՍՏԱՆՑԻԱ Անվճար
Թեստ 4.
Դասախոսություն 5. ԴԻՍՏԱՆՑԻԱՅԻ ԴԻՆԱՄԻԿԱՆ ԹԵՐԱՊԻԱՅԻ ԸՆԹԱՑՔՈՒՄ Անվճար
Թեստ 5.
Դասախոսություն 6. ՏՐԱՆՍՖԵՐ ԵՎ ԿՈՆՏՐՏՐԱՆՍՖԵՐ Անվճար
Թեստ 6.
Դասախոսություն 7. ԲԱԶՄՈ՞Ց, ԹԵ՞ ԲԱԶԿԱԹՈՌ Անվճար
Թեստ 7.
Դասախոսություն 8. ՍԵԱՆՍՆԵՐԻ ՀԱՃԱԽԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ Անվճար
Թեստ 8.
Դասախոսություն 9. ՀՈՆՈՐԱՐԸ ԵՎ ՎՃԱՐՄԱՆ ՁԵՎԵՐԸ Անվճար
Թեստ 9.
Դասախոսություն 10. ԵՐԱԶՆԵՐԻ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ Անվճար
Թեստ 10.
Դասախոսություն 11. ԱԶԱՏ ԶՈՒԳՈՐԴՈՒՄՆԵՐ՝ ԱՍՈՑԻԱՑԻԱՆԵՐ Անվճար
Թեստ 11.
Դասախոսություն 12. ԼՌՈՒԹՅՈՒՆ Անվճար
Թեստ 12.
Դասախոսություն 13. ԹԵՐԱՊԻԱՅԻ ՏԵՎՈՂՈՒԹՅՈՒՆԸ Անվճար
Թեստ 13.
Դասախոսություն 14. ՆԵՎՐՈԶԸ ՏՐԱՆՍՖԵՐՈՒՄ, ԿԱՄ «ԲԱԼԸ ՇՈԿՈԼԱԴՈՒՄ» Անվճար
Թեստ 14.
Դասախոսություն 15. ԻՆՉՊԵՍ ԴԻՄԵԼ ՄԻՄՅԱՆՑ Անվճար
Թեստ 15.
Դասախոսություն 16. ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅԱՆ ԸՆԹԱՑՔՈՒՄ Անվճար
Թեստ 16.
Դասախոսություն 17. ԹԵՐԱՊԻԱՅԻ ՍԿԻԶԲՆ ՈՒ ԱՎԱՐՏԸ Անվճար
Թեստ 17.
Դասախոսություն 18. ԿԱՐԵՎՈՐԸ՝ ՍԵԱՆՍԻ ՎԵՐՋՈՒՄ Անվճար
Թեստ 18.
Դասախոսություն 19. ԽՈՍԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ՝ ՍԵԱՆՍԻՑ ՀԵՏՈ Անվճար
Թեստ 19.
Դասախոսություն 20. ՕՐԻՆԱԿՆԵՐ՝ ԹԵՐԱՊԵՎՏԻ ԱՆՁՆԱԿԱՆ ԿՅԱՆՔԻՑ Անվճար
Թեստ 20.
Դասախոսություն 21. ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՀԱՆԴԻՊՈՒՄՆԵՐ Անվճար
Թեստ 21.
Դասախոսություն 22. ԱՐՏԱԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ Անվճար
Թեստ 22.